CAPÍTOL I.- Disposicions generals
Article 1.- Es constitueix l'Associació de Mares i
Pares d'Alumnes denominada AMPA del CEIP “Verge del Rosari” de Massamagrell,
acollida al que disposa la Llei Orgànica 1/2002 de 22 de Març, reguladora
del Dret d'Associació, i a l'empar del que disposa l'Article 22 de la
Constitució, mancant d'ànim de lucre.
Article 2.- L'Associació té personalitat jurídica
pròpia i capacitat plena d'obrar per a administrar i disposar dels seus béns i
complir els fins que es proposa.
Article 3.- L'àmbit de l'Associació és local i el
seu domicili social es fixa al CEIP “Verge del Rosari”, a l’avinguda Magdalena
s/n de Massamagrell.
CAPÍTOL II.- Fins i Activitats
Article 4.- L'AMPA del CEIP “Verge del Rosari” es
constitueix per als següents fins:
a)
Assistir
a les Mares, Pares o Tutors en tot allò que concerneix a l'Educació dels seus
fills/es o pupils.
b)
Defendre
els drets dels/es Mares, Pares en quant concerneix a l'Educació dels seus
fills/es.
c)
Participar
en l'elecció dels representants dels/es Mares/ Pares en els òrgans Col·legiats
del centre, presentant candidatures, vetlant per la puresa del procés electoral
i col·laborant en la correcta realització de les eleccions.
d)
Participar
en els òrgans del Municipi, Comarca, Zona, Província, Comunitat Autònoma o
Administració Central de l'Estat, en els que s'haja establit o es requerisca la
presència de l'Associació, fins i tot mitjançant la presentació de
candidatures.
e)
Col·laborar
en la labor educativa del centre, promovent i organitzant, si és procedent, la
realització d'activitats extraescolars i complementàries, culturals, esportives
i recreatives.
f)
Informar,
orientar i estimular als/les Mares i Pares, respecte a les obligacions i drets
que els incumbeixen en relació amb l'Educació dels seus fills.
g)
Col·laborar
en l'elaboració, desenvolupament o modificació del Reglament de Règim Interior
del centre.
h)
Promoure
i facilitar la participació dels/es Mares Pares en el control de la gestió del
centre.
i)
Fomentar
les relacions de cooperació del centre, amb altres establiments escolars i els
sectors socials i culturals de l'entorn.
j)
Promoure
la plena realització del principi de gratuïtat en l'àmbit del centre, així com
l'efectiva igualtat de drets de tots els seus alumnes/as, sense discriminació
per raons socioeconòmiques, ideològiques, confessionals, raça o sexe.
k)
Requerir
als poders públics el compliment de les Lleis, Reglaments i Plans d'actuació
relatius a l'educació, demanant l'atenció i ajuda que aquesta mereix.
l)
Desenvolupar
programes d'Educació Familiar per a proporcionar a mares, pares i tutors,
coneixements i orientacions relacionades amb la seua funció educadora.
m) Organitzar i promoure activitats
formatives, culturals i d'estudis entre tota la Comunitat Escolar
n)
Contribuir
a l'adequat funcionament dels diversos serveis del centre.
o)
Promoure
reunions de col·laboració i contribuir a les bones relacions entre tots els
Estaments de la Comunitat Escolar.
p)
Vetlar
pel respecte als drets dels alumnes/as.
q)
Representar
els interessos generals dels pares/mares davant de les instàncies educatives i
altres Organismes.
r)
Qualssevol
altres que els siguen assignades directa o indirectament per les lleis.
Article 5.- Per al millor compliment dels seus
fins, l'Associació podrà sol·licitar el seu ingrés i participar en la Federació
Provincial que a l'efecte estiguera constituïda.
Per a sol·licitar
l'ingrés serà necessari l'acord de l'Assemblea General Extraordinària convocada
a tal fi.
Article 6.- Per al compliment dels fins enumerats
anteriorment, es realitzaran les següents activitats:
a)
Reunions
de pares/mares.
b)
Organització
de conferències, debats i col·loquis.
c)
Organització
d'escoles de pares.
d)
Organització
d'activitats extraescolars i complementàries.
e)
Realització
d'entrevistes amb l'equip directiu dels centres així com amb l'Administració
educativa.
f)
Realització
d'entrevistes amb altres Associacions educatives o socials.
g)
Qualsevol
altres que es determinen d'acord amb els fins de l'Associació.
CAPÍTOL III.- Dels socis
Article 7.
a)
Seran
socis les/els mares, pares o representants legals dels/es alumnes/es
matriculats al centre sempre que ho sol·liciten expressament, i estiguen al
corrent de les quotes que determine la Junta Directiva.
b)
En
les reunions de l'Associació, sols serà vàlid un vot per família.
Article 8.- Seran drets dels associats:
a)
Elegir
i ser elegible per a totes les funcions representatives de l'Associació.
b)
Tenir
veu i vot en la forma especificada en l'Article anterior.
c)
Prendre
part en totes les activitats de l'Associació i utilitzar els serveis que puguen
establir-se en benefici dels socis.
d)
Dirigir
peticions i proposar iniciatives als òrgans de govern de l'Associació.
e)
A
ser informats sobre la composició dels òrgans de govern i representació de
l'Associació, del seu estat de comptes i del desenvolupament de la seua
activitat.. Podran accedir a tota la informació a través dels òrgans de
representació.
f)
A
impugnar els acords dels òrgans de l'Associació que estime contraris a la Llei
o els Estatuts.
g)
A
ser oïda amb caràcter previ a l'adopció de mesures disciplinàries contra ell i
a ser informat dels fets que donen lloc a tals mesures , havent de ser motivat
l'acord que si és procedent impose la sanció.
h)
Les
altres que es deriven dels presents Estatuts i de les Lleis.
Article 9.- Seran deures dels associats:
a)
Complir
els Estatuts de l'Associació i els acords de l'Assemblea.
b)
Assistir
a totes les reunions i actes convocats per la Junta Directiva. Per a poder
exercitar el dret a vot els socis, hauran d'estar al corrent de pagament de les
quotes.
c)
Contribuir
econòmicament al sosteniment de l'associació en la forma que s'establisca per
l'Assemblea.
d)
Col·laborar
activament en el compliment dels fins de l'Associació i en l'eficàcia de
l'execució dels mateixos.
Article 10.
I.
Es
causarà baixa en l'Associació :
a)
Per
petició de l'interessat.
b)
Per
baixa dels fills/es o tutelats en el Centre.
c)
Per
falta injustificada de pagament de les quotes corresponents al curs escolar.
d)
Per
incompliment dels Estatuts.
e)
Per
utilització de l'Associació amb fins aliens als específics de la mateixa.
II.
En
els 3 últims supòsits de l'apartat anterior, s'obrirà un procés contradictori
en el que serà oït l'interessat. A tal fi, per la Junta Directiva s'anomenarà
un Instructor i un Secretari, que formularan plec de Càrrecs que serà notificat
al soci, a fi de que puga oposar descàrrecs i sol·licitar i proposar la pràctica
dels mitjans de prova que considere oportuns, en el termini de cinc dies des de
la notificació d'aquell. Transcorregut l’esmentat termini l'Instructor elevarà
proposta a la Junta Directiva qui dictarà l'oportuna resolució.
III.
En
tot cas els acords de la Junta Directiva seran recurribles davant de
l'Assemblea General.
CAPÍTOL IV.- L'Assemblea General
Article 11.- L'Assemblea General.
L'Associació
estarà regida per l'Assemblea General de socis i la Junta Directiva amb les
funcions que s'especifiquen seguidament. L'Assemblea general de socis és
l'òrgan sobirà de l'Associació i comprén a tots els socis.
Article 12.- Reunions de l'Assemblea.
Es reunirà una
vegada a l'any, obligatòriament en el primer trimestre del curs escolar en
sessió ordinària per a l'aprovació dels comptes, Pressupost i Programació
d'activitats. Es reunirà en sessió extraordinària sempre que ho sol·licite
formalment el 10% dels socis.
Article 13.- Convocatòria de les Assemblees.
Totes les sessions
seran convocades pel President. Les convocatòries hauran de fer-se amb almenys
4 dies d'anticipació i en elles s'expressarà el dia, l'hora i el lloc de la
reunió, així com l'Orde del dia fixat per la Junta Directiva. Servirà de
convocatòria l'exposició en el tauler d'anuncis de l'Associació d’alto referit
anteriorment, i quan siga possible es farà una comunicació individual a cadascú
dels socis.
Si la convocatòria
d'Assemblea General fóra sol·licitada pel el 10% dels socis i el President no
procedira a convocar la mateixa en el termini de 8 dies des de la sol·licitud,
els socis sol·licitants procediran a la convocatòria i celebració d'Assemblea
General en el domicili de l'Associació.
El Secretari
redactarà l'Acta de cada reunió que reflectirà un extracte de les
deliberacions, el text dels acords adoptats i el resultat de les votacions. Al
començament de cada reunió de l'Assemblea General es llegirà l'Acta de la
reunió anterior a fi de que s'aprove o no.
Article 14.- Competència i validesa dels acords.
I.
L'Assemblea
quedarà constituïda vàlidament en primera convocatòria amb l'assistència d'un
mínim d'un terç dels associats presents o representats, i en segona
convocatòria, siga qui siga el nombre d'ells, havent de celebrar mitja hora
després de la primera i en el mateix lloc.
II.
En
les reunions de l'Assemblea General correspon un vot a cada membre de
l'Associació, considerant un vot vàlid per família.
III.
Són
competències de l'Assemblea General:
a)
Aprovar,
si és procedent, la gestió de la Junta Directiva.
b)
Examinar
i aprovar o rebutjar els pressupostos anuals d'ingressos i despeses, així com
la Memòria anual d'activitats.
c)
Establir
les línies generals d'actuació que permeten a l'Associació complir els seus
fins.
d)
Disposar
totes les mesures encaminades a garantir el funcionament democràtic de
l'Associació.
e)
Fixar
les quotes ordinàries i extraordinàries.
f)
Elegir
i destituir als membres de la Junta Directiva, així com al President de
l'Associació.
IV.
Serà
necessari el vot favorable dels dos terços d'associats presents o representats
en Assemblea extraordinària per a adoptar les següents decisions:
a)
Disposar
i alienar béns.
b)
Sol·licitar
la declaració d'utilitat pública de l'Associació.
c)
Sol·licitar
la integració en Federacions.
d)
Modificar
els Estatuts.
e)
Dissoldre
l'Associació.
En la resta de
supòsits bastarà amb la majoria dels socis presents o representats.
CAPÍTOL V.- La Junta Directiva
Article 15.- Composició de la Junta directiva.
L'Associació
estarà administrada per una Junta Directiva. La Junta Directiva, elegida per
l'Assemblea es reunirà per a determinar els seus càrrecs i funcions segons
s'arreplega en aquests Estatuts.
La composició de
la Junta Directiva serà:
a)
President/a
b)
Vicepresident/a
c)
Secretari/a
d)
Tresorer/a
e)
Vocals
(sense límit)
L'elecció del
president/a de la Junta Directiva de l'Associació es farà per sufragi lliure i secret,
en el supòsit que així s'acorde, dels membres de l'Assemblea general. Els càrrecs
seran elegits posteriorment en la primera reunió de la nova Junta, que es realitzarà
a la major brevetat possible dins dels 15 dies següents a la celebració de
l'Assemblea.
L'exercici dels
càrrecs serà gratuït, i no podrà recaure en una mateixa persona més d'un
d'ells.
Article 16.- Duració del mandat de la Junta
Directiva.
La Junta Directiva
tindrà un mandat de 2 anys de duració.
El cessament en el
càrrec abans d'extingir-se el terme reglamentari podrà deure's a:
a)
Dimissió
voluntària presentada mitjançant escrit motivat.
b)
Malaltia
que incapacite per a l'exercici del càrrec.
c)
Causar
baixa com a membre de l'Associació.
d)
Sanció
imposada per falta comesa en el càrrec.
Les vacants que es
produeixen en la Junta directiva podran cobrir-se provisionalment per qualsevol
dels seus membres, fins que se celebre la primera Assemblea General. En el cas
de no haver-hi cap substitut més, la Junta directiva podrà cobrir
provisionalment per qualsevol dels seus socis fins que se celebre la primera
Assemblea General.
Article 17 .- Competències de la Junta Directiva.
Posseeix les
facultats següents:
a)
Execució
dels acords adoptats en l'Assemblea General.
b)
Prendre
els acords necessaris per a la compareixença davant dels organismes públics,
l'exercici d'accions legals i la interposició dels recursos pertinents.
c)
Admissió
de socis i propostes a l'Assemblea general per a l'expulsió. D'acord amb el
procediment previst en l'Article 10 d'aquests Estatuts.
d)
Proposar
a l'Assemblea general l'establiment de les quotes ordinàries i extraordinàries.
e)
Establir
l'Ordre del dia de les Assemblees Generals.
f)
Comunicar
al Registre d'Associacions la modificació dels Estatuts acordada per
l'Assemblea General.
g)
Presentar
el balanç i estat de comptes de cada exercici a l'Assemblea General perquè els aproven,
i confeccionar els pressupostos de l'exercici següent.
h)
Portar
una comptabilitat conforme a les normes específiques que permeta obtenir la
imatge fidel del patrimoni, del resultat i de la situació financera de
l'entitat.
i)
Efectuar
l'inventari dels béns de l'Associació.
j)
Elaborar
la memòria anual d'activitats i sotmetre-la a l'aprovació de l'Assemblea
General.
k)
Triar
al/als representant/s de l'AMPA davant les administracions, organismes,
federacions, col·legi i associacions: Representant al Consell Escolar del
centre i Consell Escolar Municipal; FAPA; AMPAS Locals, Escola Valenciana, etc.
l)
Substituir
al/als representant/s del AMPA inclosos en el punt anterior si aquestos no
podem continuar en el càrrec, ja siga per una decisió personal o forçosa en cas
de que la Junta Directiva entenga que no estan complint amb les funcions
pròpies del seu càrrec. Aquesta última decisió requerirà una majoria absoluta
de la Junta Directiva.
m) Resoldre provisionalment qualsevol cas no
previst en els presents estatuts i donar compte d'això en la següent assemblea
General.
n)
Qualsevol
altra facultat que no estiga atribuïda de manera específica en aquests Estatuts
a l'Assemblea General.
Article 18.- Reunions de la Junta directiva
Es reunirà almenys
una vegada al mes i sempre que la convoque el President o si ho sol·licita un
terç dels seus membres. La convocatòria serà cursada pel Secretari expressant
l'Ordre del Dia.
Quedarà vàlidament
constituït sense quorum. En qualsevol
cas serà necessària l'assistència del President i del Secretari o de les
persones que els substitueixen.
Es prendran els
acords per majoria simple de vots dels assistents. En cas d'empat, el vot del
President serà de qualitat. Els acords de la Junta directiva es faran constar
en el llibre d'actes. En iniciar-se cada reunió del mateix, es llegirà l'acta de
la sessió anterior perquè s'aprove o rectifique.
Article 19.- El President i Vice-President.
El President de
l'Associació també serà President de la Junta Directiva.
Les funcions del
President són:
a)
Ostentar
la representació de l'Associació.
b)
Presidir
i dirigir els debats de l'Assemblea general i Junta Directiva.
c)
Signar
les convocatòries de l'assemblea general i de la Junta Directiva.
d)
Visa
els actes i certificats confeccionats pel Secretari de l'Associació.
e)
Disposar
conjuntament amb el Tresorer dels fons socials, ordenant els pagaments
necessaris d'acord amb el Pressupost aprovat.
Hi haurà un
Vicepresident encarregat de substituir el President quan siga necessari.
El President podrà
delegar en el mateix les seues competències per a l'atenció o gestió
d'assumptes determinats o un conjunt dels mateixos, prèvia conformitat de la
Junta directiva. Seran elegits per la Junta Directiva d'entre els seus membres
en la primera reunió que es convoque, per majoria absoluta en la primera
votació. En cas de no aconseguir-la cap candidat, s'elegirà entre els dos
candidats més votats per majoria simple.
Article 20.- El Tresorer.
Les seues funcions
seran:
a)
Custòdia
i control dels recursos de l'Associació.
b)
Elaboració
del pressupost, el balanç i la liquidació de comptes, a fi de sotmetre'ls a
l'aprovació de l'Assemblea General.
c)
Pagament
de factures conjuntament amb el President.
Serà elegit per la
Junta Directiva d'entre els seus membres en la primera reunió que es convoque,
per majoria absoluta en la primera votació. Cas de no aconseguir-la cap
candidat, s'elegirà entre els dos candidats més votats per majoria simple.
Article 21.- El Secretari.
Les seues funcions
són:
a)
Custòdia
de la documentació de l'Associació i el segell d'aquesta.
b)
Redacció
i firma conjunta amb el President de les actes de l'Assemblea General i Junta
Directiva.
c)
Atenció
a les comunicacions i correspondència ordinària.
Serà elegit per la
Junta Directiva d'entre els seus membres en la primera reunió que es convoque,
per majoria absoluta en la primera votació. Cas de no aconseguir-la cap
candidat, s'elegirà entre els dos candidats més votats per majoria simple.
Article 22.- Els Vocals.
A més de les seues
funcions ordinàries, els vocals podran rebre, per acord de la Junta Directiva,
l'encàrrec de presidir o coordinar grups de treball, o l'execució d'encàrrecs,
comissions, representacions i altres tasques que per la Junta Directiva els
foren encomanades.
L'actual Junta
Directiva entén necessari cobrir amb socis actius els representants de
l'associació en el Consell Escolar del Centre; en el Consell Escolar Municipal;
davant l'equip docent del centre, FAPA, AMPAS Locals, Escola Valenciana,
premsa, etc.
Les persones que
desenvolupen aquestes funcions:
a)
Han
d'actuar sempre en representació del AMPA, atenent als interessos i necessitats
de l'associació, d'acord amb la directrius que està marque a través de la seua
Junta Directiva i de les decisions adoptades en assemblea general i mai seguint
interessos particulars o propis.
b)
Hauran
de donar totes les informacions relacionades amb el seu càrrec i funcions,
sempre que la Junta Directiva u assemblea li demane les pertinents
explicacions.
c)
Hauran
d’informar amb temps suficient de no poder fer-se responsable puntualment
d'algunes de les seus funcions, com podríen ser la presència en reunions,
seminaris u assemblees.
d)
Deuran
respectar sempre les funcions que marquen els diferents reglaments de les
diferents administracions, organismes, federacions, col·legis i associacions.
CAPÍTOL VI.- Patrimoni
Article 23.- L'Associació manca de patrimoni
fundacional. El patrimoni social estarà compost per tots els béns que
s'adquireixen per a la realització dels fins socials.
L'Administració
del patrimoni correspon a la Junta Directiva.
Article 24.- Els recursos econòmics de l'Associació
consisteixen en:
a)
Les
quotes dels associats ordinàries i extraordinàries que fixe l'Assemblea,
determinades per unitat familiar.
b)
Les
subvencions oficials i particulars.
c)
Les
donacions, herències i llegats.
d)
Les
rendes del patrimoni.
Article 25.- Els beneficis obtinguts derivats de
l’exercici d’activitats econòmiques, incloses les prestacions de serveis, es
destinaran exclusivament al compliment dels fins de l’associació, sense que
càpiga en cap cas el seu repartiment entre els associats ni entre els seus
cònjuges o persones que convisquen amb ells amb anàloga relació d’afectivitat,
ni entre els seus parents, ni la seua cessió gratuïta a persones físiques o
jurídiques amb interès lucratiu.
Article 26 .-Tots els membres de l'Associació tenen
obligació de sostenir econòmicament, mitjançant quotes i vesses, de la manera i
proporció que determine l'Assemblea General a proposta de la Junta Directiva.
Article 27 .- L'exercici econòmic quedarà tancat en
finalitzar cada curs escolar.
Article 28 .- El pressupost anual ordinari no
excedirà de 90 % del total dels fons socials disponibles en cada exercici.
Article 29.- L'Associació, a través de la seua Junta
Directiva, podrà concedir o sol·licitar subvencions i préstecs amb destí a la
realització dels seus fins estatutaris.
Article 30.- En els comptes corrents o llibretes
d’estalvis obertes en establiments de crèdit, han de figurar la firma del President,
del Vicepresident, del Tresorer i del Secretari.
Article 31.- L'Associació no té ànim de lucre.
CAPÍTOL VII.-DISSOLUCIÓ DE L'ASSOCIACIÓ
Article 32.- Causes de liquidació i entrega del
romanent.
L'Associació podrà
ser dissolta per acord de l'Assemblea General convocada expressament per a
aquest fi, i amb el vot favorable de mes de la mitat dels socis presents o
representats:
a)
Causes
determinades en Article 39 del Codi Civil
b)
Sentència
judicial ferma.
Article 33.- Liquidació.
La dissolució de
l'Associació obri el període de liquidació, fins a la fi del qual l'entitat
conservarà la seua entitat jurídica.
En cas de
dissolució s'anomenarà una comissió liquidadora, integrada per tres membres,
tots ells socis de l'Associació, les funcions de la qual són:
a)
Vetlar
per la integritat del patrimoni de l'Associació.
b)
Concloure
les operacions pendents i efectuar les noves que siguen necessàries per a la
liquidació.
c)
Cobrar
els crèdits de l'Associació.
d)
Liquidar
el patrimoni i pagar als creditors.
e)
Aplicar
els béns sobrants als fins previstos pels Estatuts.
f)
Sol·licitar
la cancel·lació dels assentaments en el Registre corresponent.
El romanent net
que resulte de la liquidació es destinarà directament a aquella entitat sense
fi de lucre dedicada a la realització de fins educatius amb un esperit semblant
a què anima a l'Associació, segons assenyale l'Assemblea General
Extraordinària.
Els associats no
responen personalment dels deutes de l'Associació.
CAPÍTOL VIII.- RESSOLUCIÓ EXTRAJUDICIAL DE
CONFLICTES
Article 34.- Les qüestions litigioses que puguen
sorgir amb motiu de les actuacions desenvolupades o de les decisions adoptades
en el si de l’associació, es resoldran per mitjà d'arbitratge, a través d'un
procediment ajustat a allò que s’han disposat per la Llei 60/2003, de 23 de
desembre d'Arbitratge, i amb subjecció, en tot cas, als principis essencials
d’audiència, contradicció i igualtat entre les parts.
En Massamagrell, a 30 de novembre de 2012.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada