diumenge, 9 de novembre del 2014

CURSOS FORMACIÓ PER A PARES A L'ESCOLA



Com tots els anys FAPA ens ofereix una sèrie de cursos molt interessants per a la nostra escola. Lamentablement, les retallades de la Conselleria d'Educació continuen i cada vegada veiem més limitats els nostres recursos, la qual cosa ens obliga a limitar el nombre de cursos que poden sol∙licitar‐se des de cada AMPA.
Us deixem la informació del cursos per a que ens trasmetreu a quins cursos us agradaria assistir i l'horari. Habitualment els cursos els fem de 15-16:30 perquè així ho vau decidir fa dos anys, però estem oberts a canvis si així fem aplegar a més gents aquests cursos.

Enguany, us presentem els cursos agrupats per blocs temàtics, perquè pugueu seleccionar els cursos, d'una manera més eficaç i variada.

Contem en la vostra opinió. Marqueu en quins cursos esteu interessats en la següent enquesta.
http://www.e-encuesta.com/answer?testId=DLl6pTCfiBA=
Teniu fins al 22 de novembre per a contestar

A continuació teniu un resum del contingut de cada curs. També podeu llegir tota la informació extensa dels cursos en els següents documents.
Informació Cursos (Valencià)
Información Cursos (Castellano)


 BLOC 1. ÈXIT I FRACÀS ESCOLAR
Aquests tres cursos tenen en comú l'objectiu de dotar a les famílies de recursos per a combatre el fracàs escolar i aconseguir l'èxit educatiu dels seus fills i filles, encara que, com el seu nom indica, cadascun d'ells fa més incidència en un aspecte concret.

Èxit educatiu: La família com a clau per a ensenyar a aprendre
En concret, es treballarà la participació i implicació de les famílies en l'èxit educatiu, i la prevenció i intervenció en les situacions en què no s'estiguen aconseguint els objectius d'aprenentatge marcats.
Creiem fermament que la col∙laboració de tots els agents implicats en el procés d'aprenentatge, és fonamental per al bon desenvolupament d'aquesta. El paper de les famílies és bàsic, sempre en col∙laboració amb el centre.

Motivación desde casa
 En el curs es tractaran els següents temes:
La motivació.
Vies per a afavorir la motivació.
Com aconseguir que els agrade aprendre.
Actuar davant la desmotivació del xiquet/jove.
L'autoestima, factor rellevant per a la motivació.
Estratègia familiar contra el fracàs escolar
L'objectiu d'aquest curs és donar a conèixer què s'entén per fracàs escolar, els seus tipus, causes i conseqüències i oferir als progenitors unes estratègies educatives i tècniques per a introduir hàbits positius que conduïsquen, en últim terme, a prevenir-ho.

BLOC 2. COM AJUDAR A ESTUDIAR ALS NOSTRES FILLS I FILLES

Taller d’estratègies per ajudar al nostre fill amb TDAH

 És important, des de l'àmbit familiar i escolar, reconèixer i detectar els diferents subtipus en els quals es pot presentar el trastorn (amb predomini de Dèficit d'Atenció; amb predomini hiperactiu.impulsiu; i combinat), conèixer les característiques pròpies de cada subtipus, i quines són les necessitats i dificultats, per a poder afrontar‐ho de la forma més efectiva possible. escolar amb el propi sistema

Taller didàctic de Tècniques d’Estudi

El projecte TexAmbTU consisteix en un curs de dues sessions, en format de taller didàctic, dirigit a pares i mares d'alumnes d'educació primària i secundària. La nostra proposta naix de la necessitat de sensibilitzar als pares sobre el seu important paper respecte a la situació escolar dels seus fills, amb l'objectiu de millorar la qualitat de l'estudi a casa, i de tal forma incrementar el rendiment acadèmic.

Competències bàsiques i èxit escolar
Nombrosos estudis posen en relleu la necessitat d'incorporar a les famílies com un factor rellevant enfront del desafiament de millorar la qualitat de l'educació i contribuir a aconseguir l'èxit escolar dels alumnes/as. És important matisar que tenir èxit escolar no solament implica ser un bon estudiant, sinó ser un bon fill, amic, treballador company, ciutadà,... Així doncs, aquest curs tracta d'oferir als pares i mares d'una banda, informació sobre què són les competències bàsiques i cuales estan incloses en el nostre sistema educatiu i d'altra banda, una visió pràctica de com treballar en col∙laboració amb el centre educatiu i reforçar aquestes competències bàsiques des de casa per a contribuir a l'èxit escolar dels nostres fills/as.

BLOC 3. PRESSIÓ DE L’ENTORN SOCIAL I CONSEQÜÈNCIES EN ELS NOSTRES FILLS I FILLES

Prevenció dels trastorns de l’alimentació
Els Trastorns de la Conducta Alimentària (TCA) són avui dia una epidèmia entre els nostres joves. La detecció precoç és fonamental per a un millor pronòstic de la malaltia.  La xerrada de prevenció en col∙legis i instituts, pretén ser un instrument eficaç per a totes les famílies, tant perquè tinguin en compte quines conductes és important evitar perquè poden ajudar al fet que es desencadeni un TCA com per poder actuar a temps una vegada es detecten els primers símptomes. 

Xarxes socials i adolescencia 
La presència d'internet i de les xarxes socials en tots els àmbits de la nostra vida s'ha convertit en un element completament quotidià.  OBJECTIUS
– Conèixer els Avantatges, Inconvenients i Perills de les Xarxes Socials– Aprendre a detectar possibles problemes derivats d'un mal ús d'aquestes Tecnologies.
– Apropar als pares i mares a aquestes noves formes de relacionar‐se dels joves.
– Prevenir i detectar problemes derivats d'un mal ús de les Xarxes Socials i el mòbil, abús o dependència.
– Oferir estratègies de control d'estímuls que permetan un control adequat del temps d'ús, i del tipus de continguts. 
- Oferir eines de control d'ús i accés. 

Prevenció de l’ús abusiu de l’alcohol, tabac i altres drogues 
El consum de substàncies addictives com a alcohol, tabac i altres drogues, és una de les preocupacions de pares i mares, sobretot d'adolescents. El curs, per tant, està enfocat a informar a pares i mares sobre aquest tipus de substàncies i dotar‐los de recursos per a afrontar aquesta realitat i ajudar als seus fills i filles. Les quals destaquen la comunicació, la bona gestió emocional, i la capacitat per entendre l'entorn i a les persones que formen part del mateix.

 Com ajudar als nostres fills i filles a superar la pressió de grup? 
Habilitats socials per adolescents  Les habilitats socials permeten a els qui les posseeixen disposar de una major  capacitat per  aconseguir els seus objectius, mantenint el seu autoesetima sense perjudicar a les persones del seu entorn.
Aquest curs, té com a objectiu familiaritzar a les famílies amb el concepte d'habilitats socials, així com dotar‐les de recursos perquè puguen fomentar‐les en els seus fills i filles.
 
Bulling i altres formes de violència a l’escola 
En aquest tema és fonamental treballar des de la prevenció, i aquest és l'objectiu d'aquesta xarrada. És important que els pares tinguen la informació que necessiten, tant per a identificar les situacions d'assetjament, com per a ajudar als seus fills i filles. Per tant s'oferirà informació sobre el concepte d'assetjament escolar, dels tipus de violència que poden produir‐se en un centre escolar, i què podem fer front a aquestes situacions.

BLOC 4: CANVIS D’ETAPA EDUCATIVA. ORIENTACIÓ PER A LES FAMÍLIES 

La importància de l’Eduació Infantil
. Tant l'arribada al “col∙legi”, procedents de centres educatius d'Educació Infantil de Primer Cicle o de l'entorn familiar, com el pas de l'Educació Infantil a la Primària, suposen dos moments molt importants en l'escolarització, que a més es viuen en les famílies amb un cert grau de preocupació. En aquest curs es parlarà del període dels tres als sis anys, de l'entrada dels xiquets i xiquetes en el Sistema Educatiu, i del pas de l'Educació Infantil a l'Educació Primària.

De primària a secundària: caminant cap a l’adolescència 
L'alumnat de 1º ESO presenta unes característiques molt especials que han de ser tingudes en compte per a una adequada adaptació al nou centre de referència. El despertar a la preadolescència, el canvi de centre, l'adaptació a noves normes, nous i nombrosos professors, una nova manera d'entendre al concepte "alumne" són elements que els pares han de tenir molt presents, i que poden ser factors determinants en el fracàs o l'èxit d'aquests alumnes i alumnes en la nova etapa que inicien. Nous professors i companys, un horari més ampli i majors exigències acadèmiques són alguns dels canvis als quals s'han d'enfrontar els xiquets i xiquetes que cada any  omencen l'etapa d'Educació Secundària Obligatòria (ESO) en el nostre país, uns canvis que a més es donen en un moment clau del desenvolupament psíquic i físic de l'estudiant, l'entrada en l'adolescència. Durant aquesta etapa, més que en cap altra, és fonamental el suport i col∙laboració de les famílies per a contribuir a l'èxit escolar dels seus fills.

Orientación de estudios para las familias de alumnado de ESO 
L'orientació és entesa com l'assessorament en el procés de decisió que comporta l'elecció d'un determinat itinerari personal. Específicament, parlem de l'elecció d'estudis més adequada en cada cas.

BLOC 5. FOMENT DE LA LECTURA
 
Foment de la lectura desde la família. 

El recolçament a la lectura des de la família i la millora de l’aprenentatge
Saber llegir no solament implica una capacitat per a desxifrar signes escrits; llegir és comprendre, i fer‐ho amb sentit crític.
A més, és clar que en l'actualitat l'alfabetització ja no només es refereix als suports tradicionals, sinó que es parla d'alfabetització digital, doncs, clarament, les noves tecnologies i, especialment, la comunicació a través d'Internet, és una eina ja El curs pretén formar a pares, mares (o altres membres de la família responsables del'educació de l'alumne) en el foment de la lectura i la seua millora, com a factor per a l'optimitzar l'aprenentatge de l'estudiant i com a clau per a la seua educació personal per a tota la vida i inserció socio‐laboral.
En concret, es tracta de dotar als responsables de l'educació del xiquet/a o jove en la família de coneixements, actituds i tècniques per a intervenir en l'adquisició i millora de la lectura com a tècnica instrumental; fomentar el gust per la lectura; mantenir i millorar aquest hàbit; i intervenir en situacions amb dificultats lectores.

Taller de narradors orals
Tots som conscients de la importància que la lectura té per a la formació dels nostres fillls i filles. Explicar històries és el mètode més eficaç perquè xiquets i xiquetes s'aficionen a llegirlos, però, a voltes, ens sentim incapaces de fer‐ho, tenim la impressió de que no sabemcom començar… L'objectiu d'aquest taller és dotar als pare i mares assistents de recursos per a perdre la por a explicar històries, fomentant així el gust per la lectura.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada